۲۹ شهریور, ۱۳۹۶

مشکل بیمه بین‌المللی نفتکش‌های ایران

مشکل بیمه بین‌المللی نفتکش‌های ایران 51 765x510

به گزارش فارس ، سید محسن قمصری با اشاره به این که هنوز مشکل بیمه نفتکش‌ها به طور کامل حل نشده و نفتکش‌های ایران از سوی بیمه ایرانی کلوب پی اند آی کیش بیمه می‌شوند، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای مشکلی برای بیمه نفتکش‌ها ندارند، اما آی جی آی که در واقع یک بیمه است، باید ریسک پوشش بیمه‌ای را بپذیرد.

وی با بیان این که آی جی ای (IGI) که از آن به عنوان کلوب کلاب‌ها یاد می شود دارای ١٣ عضو است که اعضای آن ١٣ شرکت P&I هستند، تصریح کرد: این بیمه سطح خسارت‌هایی را که از یک حد بالاتر می رود را پوشش می دهد.

به گفته قمصری، بسیاری از خریداران نفت ایران، درخواست دارند که ما محموله‌های نفتی را با نفتکش‌های ایرانی حمل می‌کنیم که بیمه آن عضو «آی جی ای» باشد.

قمصری با بیان این که تصمیم‌های آی جی آی بر اساس اجماع انجام می‌شود، افزود: تا کنون از ١٣ عضو آی جی آی ٩ عضو حاضر به پوشش ریسک بیمه‌ای در ایران شدند و بقیه نپذیرفتند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با نامشخص دانستن زمان حل مشکل بیمه و بیان این که بیمه کلوب پی اند آی کیش، پاسخگوی نیازهای بیمه است، افزود: هند، چین و ترکیه نیز در حال استفاده از بیمه کلوب پی اند آی کیش هستند.

به گزارش فارس، فورت لاین، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتکش مستقل می‌گوید: «حل مشکل تامین پوشش بیمه محموله‌های نفت ایران احتمال دو تا سه ماه دیگر زمان می‌برد و احتمالا این موضوع توانایی ایران برای افزایش سریع صادرات خود را محدود می‌کند.»

روبرت هویده مک‌لئود مدیر ارشد اجرایی شرکت فرانت لاین گفت: «ما هنوز هیچ چیزی را لغو نکرده‌ایم. هنوز شروطی برای بیمه و پرداخت‌ها وجود دارد. هنوز برخی موضوعات حل نشده وجود دارد. (اما) ما انتظار داریم، این موضوعات طی ۲ تا ۳ ماه آینده پابرجا بماند.»

مک‌لئود ادامه داد به محض حل شدن مشکلات بیمه، ایران به کشتیرانی بین‌المللی تکیه بیشتری خواهد کرد. نفتکش‌های ایران نفت‌های فروخته نشده را در بنادر این کشور ذخیره‌سازی کرده‌اند و به علت نبود تاسیسات ذخیره‌سازی در خشکی، به این کار ادامه خواهند داد.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *