شناور ژاپنی؛ جایزۀ بهترین شناور سال را گرفت

0

اولین قایق یدک کش، مجهز به سوخت LNG و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن توانست «جایزۀ بهترین شناور سال» ۲۰۱۵ میلادی را از آن خود کند.
به گزارش گروه بین الملل مانا، «جایزۀ بهترین شناور سال» ۲۰۱۵ میلادی به شناور مجهز به سوخت LNG موسوم به Sakigake و متعلق به خط کشتیرانی NYK ژاپن به موجب برخورداری از عملکرد بالای زیست محیطی، طراحی و تکنولوژی های توسعه یافته تعلق گرفت. این قایق یدک کش از سوی انجمن معماری دریایی و مهندسی اقیانوس (JASNAOE) ژاپن طراحی و در یارد کشتی سازیِ یوکوهاما وابسته به شرکت Keihin Dock ساخته شد.
بر اساس این گزارش، موتورِ بهترین شناورِ سال ۲۰۱۵ میلادی مجهز به سیستم سوخت دوگانۀ دیزلی و LNG است و در مقایسه با قایق های یدک کشِ دیگر که از سوخت دیزلی استفاده می کنند، قادر به کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن دی اکسید و۸۰ درصدی نیتروژن اکسید است و به هنگام استفاده از سوخت LNG هیچ سولفوری منتشر نمی کند. این شناور در ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی به خط کشتیرانی ژاپن تحویل داده شد و پس از آن به اجارۀ شرکت خدمات دریایی Wing در یوکوهاما درآمد.
این گزارش در ادامه افزود: این نخستین باری نیست که NYK ژاپن افتخار دریافت «جایزۀ بهترین شناور سال» را تجربه می کند. شناور کروز گروه کشتیرانی ژاپن نیز در سال ۱۹۹۰ برندۀ همین جایزه شد و بهترین شناور سال نام گرفت. همچنین، دو شناور باری متعلق به شرکت تابعۀ NYK با نام تجاریِ خط NYK- Hindoe در سال ۲۰۱۰ میلادی جایزۀ ویژه ای را دریافت کردند و در سال ۲۰۱۳ میلادی شناور حمل زغال سنگ این شرکت بعنوان برترین شناور سال معرفی شد.
این گزارش ضمن اشاره به سیاست های گروه NYK و طرح مدیریتی آن ادامه داد، این شرکت قرار است تا سال ۲۰۱۸ میلادی اولین شناور حمل خودرو مجهز به سوخت LNG و شناور سوخت رسان LNG را بسازد.
شایان ذکر است، کمک هزینۀ مالی برای ساخت شناور مجهز به سوخت LNG از سوی وزارت اقتصاد ژاپن، وزارت تجارت و صنایع و وزارت زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل تامین شد. وزارتخانه های مذکور از تمامیِ طرح هایی که صرفه جوییِ انرژی در بخش لجستیک و توسعۀ حمل و نقل دریایی را اصول الزامیِ شناورهای خود قرار می دهند، حمایت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.