ارائه خدمات به ۵۹۰ نفتکش در خارک

رییس منطقه عملیاتی خارگ شرکت ملی نفتکش ایران گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارس سال جاری میلادی به حدود ۵۸۶ فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر از طریق دفتر منطقه خارک خدمات ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاعات و فن آوری فراساحل به نقل از شرکت ملی نفت، رییس منطقه عملیاتی خارگ شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه این منطقه عملیاتی وظیفه پشتیبانی فنی،تدارکاتی، کارکنان و عملیاتی کشتی‌های ملکی و تحت‎نمایندگی شرکت ملی نفتکش ایران را در محدوده جغرافیایی این جزیره و حوزه نفتی سروش به عهده دارد، اظهار کرد:جزیره خارگ از زمان راه‌اندازی اسکله‌ها و تاسیسات نفتی ایران در سال ۱۳۳۹ تاکنون به عنوان بندر اصلی صادرات نفت خام کشور ایران فعال بوده است، و در همین راستا منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در این جزیره نیز همواره به عنوان مهمترین نمایندگی این شرکت در جزایر و بنادر کشور مطرح بوده است.

علی شاه‎مرادی مهم ترین برنامه آتی منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران در خارگ را بهسازی و ارتقای امکانات آن دانست.

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفتکش، وی در مورد وضعیت اسکله‎های خارگ تصریح کرد: اسکله‌های خارگ از سال ۱۳۳۹ به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که در حال حاضر اسکله ‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.

رییس منطقه عملیاتی خارگ شرکت ملی نفتکش ایران افزود: همانطور که می‎دانید جزیره خارگ و تاسیسات نفتی آن در طول جنگ تحمیلی، ۲۸۸۸ بار مورد حمله هوایی و موشکی دشمن قرار گرفت که در این ارتباط عملیات بازسازی و نوسازی اسکله‌ها و تاسیسات این جزیره همچنان و بدون وقفه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارگ در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اظهار کرد: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه،صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است که با وجود این افزایش، اسکله‌های موجود این جزیره فعلا جوابگوی نیازها است و از این بابت نیز تاکنون مشکلی برای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران ایجاد نشده است.

شاه‎مرادی با اشاره به اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در اسکله‌ها و پایانه‌های خارگ، در حد کافی است درباره ایمنی این بخش نیز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی درباره وضعیت ایمنی اسکله و پایانه‌های خارک گزارش نشده است.

این مقام مسئول در منطقه عملیاتی خارگ شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه درحال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند اضافه کرد: در حال حاضر هشت فروند کشتی به طور همزمان قادر به پهلوگیری در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خاگ هستند.

وی درباره زمان مطلوب و استاندارد برای تخلیه و بارگیری یک کشتی نفتکش‎ در پایانه‌های خارگ نیز گفت: مدت زمان بارگیری یا تخلیه یک کشتی به عوامل متعددی بستگی دارد که بسته به نوع بار، شرایط آب و هوایی و مسائل فنی تاسیسات بارگیری و تخلیه متغیر است.

شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت: طبیعی است که با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه، شرکت ملی نفتکش ایران نیز به عرصه فعالیت‌های تجاری در همه قاره‌های جهان باز خواهد گشت که اروپا نیز شامل آن است.

وی تصریح کرد: قطعا برای بازگشت به بازارهای اروپا تمهیدات لازم توسط مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران اندیشیده شده است که در این زمینه به روز کردن استانداردهای ایمنی و فنی ناوگان نیز مدنظر قرار داشته و این منطقه نیز همگام با دیگر بخش‌های این شرکت در انجام این مهم نقش دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.